وظايف مربوط به خدمات و پشتيباني و نگهداری بشرح زير مي باشد :
رفع مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری کلیه سیستمهای رایانه موجود در شبکه
تهیه شناسنامه کامپیوترهای شبکه
نگهداری و مدیریت شبکه
بررسی و بکارگیری روشها و راهکارهای مقابله با نفوذ و آلودگی های ویروسی
پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری از کلیه کلاسهای مجهز به دیتا پروژکتور و اسمارت برد
نگهداري و حفظ ارتباطات شبکه با مدیریت فناوري اطلاعات
پشتیبانی فنی کلیه سیستمهای شبکه و واحد ها
پشتیبانی نرم افزاری از کلیه نرم افزارهای کاربردی مورد استفاده در شبکه
نظارت بر خرید تجهیزات و قطعات کامپیوتری با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب در بازار
انجام مراحل کارشناسی ، خرید ، تعمیر و بروز رسانی تجهیزات IT
نصب ، تنظیم و تغییر نرم افزارهای تحت شبکه
توسعه زیر ساختهای شبکه
ایجاد و مدیریت ایمیل
بررسی قراردادهای نگهداری موجود
بازدید از کلیه سیستمهای رایانه ای موجود در شبکه
مدیریت و پشتیبانی از شبکه داخلی و ارتباط آن با شبکه خارجی
برطرف نمودن اشكالات كاربران در استفاده از سرويسهاي شبكه دانشگاه طبق فرآيندهاي مدیریت فناوری
پشتیبانی و نگهداری شبکه wireless و رفع عیب آن
تحلیل و بررسی انواع سطوح دسترسی کاربران
تخصیص انواع سطوح دسترسی کاربران ( اینترنت )
تحلیل در راستای زیر ساختها و شبکه
نگهداري و مديريت سرويسهاي شبكه (اينترنت، پست الكترونيكي، وب سایت و ...)